Het gebeurde dat ik mij ongemerkt begon te interesseren voor advaita vedanta. Ik weet ook niet waarom maar dat doet er eigenlijk verder niet eens toe. Feit is dat ik in de loop der jaren een heuse verslaving voor de materie ontwikkelde; het liet mij niet meer los. Ik vertaalde een heleboel teksten, schreef er zelf ook een aantal en voor ik het goed en wel besefte, had ik een hele verzameling bij elkaar.

delete

Wie zou dat ooit nog lezen, dacht ik, en een paar keer was de delete-knop heel dichtbij. Waarom al die dingen niet op een blog bundelen? Misschien heeft op die manier er ergens iemand nog wel wat aan. Het samenstellen van dit blog geeft mij trouwens meteen de gelegenheid een selectie te maken; iets waar ik anders nooit meer aan toe kom.

De wereld wilt bedrogen worden, laat haar dus bedrogen worden“, een spreuk die mij al heel mijn leven heeft geïntrigeerd. Betere titel voor dit blog verzamelde teksten, kan ik zelf niet verzinnen.

Ik wens iedereen die hier al dan niet toevallig verzeild geraakt veel leesplezier en ik ben altijd bereid om vragen of reacties van enige commentaar te voorzien!

