Om te weten wie ik ben, moet ik weten wie ik niet ben.
Maar als ik niet weet wie ik ben, kan ik ook niet weten wie ik niet ben.

Om te weten wat ik ben, moet ik weten wat ik niet ben.
Maar als ik niet weet wat ik ben, kan ik ook niet weten wat ik niet ben.

Om te weten dat ik ben, moet ik weten dat ik niet ben en dat kan ik nooit tenzij ik weet dat ik ben en dat weet je niet tenzij je ook weet dat je niet bent.

Om te weten dat ik denk, moet ik ook weten dat ik niet denk en dat kan alleen maar door te denken.

Om te weten dat ik bewust ben, moet ik ook weten dat ik onbewust ben. Maar als ik onbewust ben, ben ik mij daar niet bewust van.

Om te weten dat ik weet, moet ik ook weten dat ik niet weet. En weten dat ik niet weet is ook weer weten.

Hopeloos.

Voor degene die denkt dat hij het moet weten.
En die is er niet.

Wanneer ik echter niet eens weet dat ik niet weet, dan wil ik ook niets meer weten.

En er valt niets te weten…..

 

om te Zijn.

