Tags

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Je moet het zelf doen. Niemand anders kan het voor jou doen. Jij bent het, dus jij moet het doen. Zoek geen hulp, om het even om welke reden, of die nu spiritueel of materieel is. Doe het zelf. Er is niemand anders.

De mens is als de dood om het niet te weten, wat dan ook. Wat gaat er van mij worden als… En dat waar je het meeste bang voor bent is dat waar je het meeste naar verlangt. Niet Weten.

Jij kunt het ook niet weten want er is niemand om het te weten. Er is geen reden voor, er hoeft geen verantwoording te worden afgelegd. Je hoeft jezelf niet te verantwoorden voor het feit dàt je bent.

Ik weet het niet…en meteen, in één klap is het ‘ik’ weg! Want de reden, de verantwoording, dat is het schijnbare ‘ik’. Het ‘ik’ ontstaat tegelijk met de reden, de oorzaak, de verantwoording voor zijn aanwezigheid. Hoe zielig!

Het ‘ik’ is weg en je hebt het niet eens in de gaten!

Weten is immers Zijn. En daarom kun ‘jij’ nooit weten.

Niet Weten is de bevrijding. Het is de verademing in alle eerlijkheid toe te geven dat je het niet weet.

Degene die weet of wilt weten is net de bedrieger, de valsemunter. Hij is onecht.

Waarom….

– drink je? rook je? ben je boos? ben je triest of eenzaam? ben je dik? ben je alleen? ben je arm? ben je bang?…

Het is het zoeken naar antwoorden op al die vragen die geen vragen zijn dat zorgt voor de angst. JIJ wilt immers weten…

Mensen zijn als de dood om niet te weten.

Letterlijk, als de dood.

 

