Tags

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Dit kost me moeite. Ik zoek naar woorden. Die vind ik niet maar ik doe toch een poging

Alles is er al zijnde.

Dit klinkt belachelijk, ik weet het en ik zou liever hebben dat niemand dit ooit leest. Maar alles ontstaat terwijl het er is. Ervaringen, waarnemingen zijn er als Ervaren, Er zijn. Net als een waaier die open vouwt waarbij elke plooi onmiddellijk weer verdwijnt in het geheel. Een zichzelf opbrandende lont.

Het is een bewegend bewegen, zonder begin noch einde, zonder vorm, geur of kleur, ontastbaar, onwaarneembaar.

Bij elke stap die ik zet ontvouwt zich een wereld uit het niets en alles verdwijnt opnieuw geruisloos in datzelfde niets. Het niets vormt zichzelf spontaan en zonder enige reden tot alles wat op zichzelf nooit echt bestaat en altijd dat eeuwige Niets blijft, onveranderlijk veranderend.

colorful%20spectrum%201680x1050%20wallpaper_www_wallpaperto_com_42

Alles leeft al levend. Nergens is een iets of een iemand maar alles beweegt zichzelf tot beweging. Dit klinkt als klinkklare nonsens maar ik kan het niet beter uitdrukken.

Het moment ontvouwt zichzelf als een immense bloem die nergens te vinden is. Elk moment is het zijn van de dingen zonder substantie, het moment zelf dat nergens te vinden is, noch in tijd noch in ruimte, danst zichzelf tot vormen die alweer verdwenen zijn nog voor ze verschijnen.

Het is een “al levend zijn”, een al levend aanwezige afwezigheid. Een betoverend sprookje van klank en licht dat eeuwig doorgaat en nooit iets doet.

Alles ontspruit in en als het ene moment zelf terwijl het tegelijk vervliegt in myriaden andere vormen die altijd dezelfde ongrond zijn.

 

